Lediga tjänster
Sälj- och konferenschef på Hotell Savoy
Nu har du chansen att bli en del av ledningen på Hotell Savoy i Luleå. Vi ska ta vårt erbjudande till nästa nivå och vill toppa vårt team med en ledare som drivs av möten med människor. Vi söker en självgående och lösningsfokuserad sälj- och konferenschef som alltid sätter kunden i fokus och drivs av att göra affärer.
Din roll som sälj- och konferenschef
Tjänsten som sälj- och konferenschef är på heltid. Du ingår i ledningsgruppen för hotellet och rapporterar till hotellchefen. Ditt huvudansvar avser alla försäljningsinsatser på hotellet samt ansvar för konferensavdelningen.
Du äger hela kundresan och säkerställer och planerar leveranserna i den dagliga driften av alla konferenser och event. Du är den som är ansvarig för dialogen med våra kunder från första kontakt genom bokningsförfrågan till uppföljning av kund efter avslutad aktivitet.
Du är ansvarig för att ditt affärsområde bedrivs på det mest kostnadseffektiva sättet och att aktivt utveckla både verksamheten och erbjudandet.
Du arbetar främst dagtid, men kvälls- och helgarbete förekommer exempelvis vid större event. Du tjänstgör också som Manager on Duty en helg per månad. Din tjänst är med placering på Hotell Savoy.
Några av dina arbetsuppgifter:
- Genomföra försäljningsaktiviteter för restaurangen, hotellet och konferensen
- Vara med och utveckla våra strategier inom hotellets verksamheter avseende försäljning och marknadsföring
- Upprätthålla goda relationer med befintliga kunder samt identifiera, kontakta och bearbeta potentiella kunder. Du ansvarar även för bearbetning av företagsavtal samt uppföljningen av dessa.
- Arrangera och delta i olika former av kundaktiviteter, mässor och event
- Tillsammans med hotellchefen sätta affärs- och säljmål
- Boka, fakturera och administrera inom Event Temple och Mews (vårt konferens- och hotellsystem)
- Aktivt delta i lokala och regionala nätverk
- Representera Hotell Savoy och vara företagets ansikte utåt inom dina verksamhetsområden
- Administrera, uppdatera och publicera i våra digitala kanaler
- Upprätthålla och samordna kommunikationsflödet inom bolaget
Vem är du?
Du är en affärsmässig och relationsskapande person som vill utmana och utveckla vår verksamhet och du ska ha lätt för att både leda och delegera. För att passa in i rollen ser vi gärna att du är kreativ, engagerad, lösningsorienterad och serviceminded.
Vi vill att du har ett strukturerat arbetssätt och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Med god datavana är du också den som ansvarar för vår tekniska mötesutrustning och våra digitala och sociala kanaler.
Det är meriterande om du har något eller några års erfarenhet i branschen och/eller av liknande uppdrag.
Du ska kunna engelska och svenska flytande i tal och skrift.
Din ansökan
Urval sker löpande och tillträde sker snarast. Skicka in ditt personliga brev och ditt CV till ledigajobb@galaren.se
Vill du veta mer om tjänsten?
Vill du veta mer om tjänsten, kontaktar du Jenny Öhman, Galärenkoncernens HR-chef på 072-252 84 09.
Hur är arbetsplatsen på Hotell Savoy?
Vår arbetsplats utgörs av ett team på en rolig plats med liv och rörelse under dygnets alla timmar. På Hotell Savoy blir du en del av ett prestigelöst gäng med högt tempo som står för hög kvalité i alla led. Vi värnar om mångfald, jämställdhet och god etik. Vi erbjuder alla medarbetare friskvårdsbidrag då vi tror på att en god hälsa är viktigt för att trivas både på och utanför arbetsplatsen.
Om Hotell Savoy och vårt erbjudande
Hotell Savoy är sedan 2019 en del av Galärenkoncernen, där även Nöjesanläggningen Alcatraz och fastighetsbolaget Galären ingår. Savoy är ett mellanstort hotell med 76 rum mitt i centrala Luleå. På hotellet finns de två restaurangerna Ego och Trattoria Montecchio samt den pulserande Bar Ego som håller öppet veckans alla dagar. Hotellet erbjuder åtta konferenslokaler för upp till 200 deltagare med den senaste tekniken och en egen konferenslounge. En trappa ner finns hotellets spa och gym. Läs gärna mer på hotellsavoy.se.
Vill du bli en av vännerna på Galären? Just nu har vi ingen utannonserad tjänst med placering på Galärens kontor, men är du intresserad av att jobba hos oss kan du alltid skicka in en spontanansökan. Det gör du genom att maila till: ledigajobb@galaren.se.
Spontanansökan
Om Galären
Galären är en familjeägd företagsgrupp inom fastighetsutveckling med kontor i Luleå och Stockholm. Galären i Luleå har ca 30 anställda och förvaltar och äger ca 100 000 kvm lokaler och drygt 600 bostäder. Vi investerar aldrig kortsiktigt, utan vi investerar för framtiden. Inriktningen är en ansvarsfull fastighetsutveckling utifrån affärsidén: Att med fokus på hållbarhet och tillväxt långsiktigt äga och förädla fastigheter. Som fastighetsutvecklare vill vi vara i framkant. Förutom att bidra till stadens utveckling med nya attraktioner och stöd till kultur- och idrottsliv, satsar vi på ett fastighetsbestånd med spännande arkitektur. I samarbete med andra lokala intressenter vill vi göra Luleå till en bättre, roligare och mer hållbar stad. Galären förädlar, förvaltar och utvecklar bostäder och kommersiella lokaler, alltid med vår vision för ögonen: Att ge staden liv.